Právě probíhá AKCE 23 % SLEVA na Starter PackCHCI SLEVU

SimplyMix vs. sytost

Není to tak dlouho, co jsme ti představili nový produkt v našem portfoliu, kterým je Ready to drink- nutričně kompletní jídlo, předem namíchané pro pohodlí a jednoduchost užití.

Dokáže mě pití jídla nasytit?

SimplyMix je skvělou alternativou v situacích, kdy nemáš čas jíst zdravě nebo není k dispozici čerstvé, kvalitní jídlo. Ale jak vlastně funguje hlad a sytost? A může tě pití jídla opravdu zasytit? Odpověď je jasná: ANO. A dokonce lépe, než například takový hamburger.  Testovali jsme to na několika dobrovolnících, a ať už se jednalo o Ready to drink, koktejl nebo tyčinku, pocit hladu přišel rapidně později po našich produktech, než po jídlech jako byl hamburger, caesar salát nebo těstoviny.

POZOR! Nikoho nenabádáme, že by měl jíst pouze a jenom naše produkty. Dáváme spíš možnost, jak se v situacích, kdy není lehké sehnat kvalitní stravu, dobře najíst.

Hlad vs. sytost

Pocity hladu a sytosti jsou založeny na složité interakci mezi našimi hormony, mechanickými podněty a složením potravy, kterou jíme. Všechny signály se shromažďují a vyhodnocují v mozku. V reakci na tyto signály se uvolňují určité hormony, které způsobují, že se cítíme hladoví nebo sytí.  

Hormon ghrelin například vyvolává v těle pocit hladu. Hladina cukru v krvi má navíc vliv na náš pocit hladu a sytosti. Když je hladina cukru v krvi nízká, inzulín se uvolňuje méně. To signalizuje mozku: Potřebuješ něco k jídlu! 

Pocit sytosti je také způsoben různými faktory. Když se jídlo dostane do žaludku, takzvané mechanoreceptory hlásí jeho naplnění a expanzi do centra sytosti v mozku. Zvyšuje se hladina krevního cukru a uvolňuje se inzulín, což je mimo jiné další signál k nasycení. Uvolňování dalších hormonů sytosti, jako je leptin, signalizuje našemu tělu, že jsme zkonzumovali dostatek jídla nebo energie.  Docela alchymie, co? 

_AK_2629

Které potraviny obzvláště zasytí a které ne?

Na sytost má zásadní vliv i samotné jídlo. Kromě energetické hustoty rozhoduje také textura a složení pokrmu nebo rychlost trávení. 

Potraviny s nízkou energetickou hustotou často obsahují málo tuku, ale hodně vody, takže mají odpovídající objem a dodávají tak silnější pocit sytosti. Dietní vláknina, tedy komplexní sacharidové sloučeniny, mají schopnost vázat vodu a tím bobtnat. To podporuje efekt mechanického nasycení protažením žaludku. 

Kromě vlákniny ve stravě mají sytící účinek zejména bílkoviny. Proteiny stimulují mimo jiné aktivaci některých hormonů sytosti ve střevě. A těch najdeš v produktech SimplyMix požehnaně.

Takže kombinace bílkovin a stravy bohaté na vlákninu je prospěšná pro trvalé nasycení, pocit sytosti. U "klasického" nezdravého jídla je sice pocit konzumace "zábavnější", ale obsahu bílkovin a vlákniny podstatně nižší. Často se výrazně zvyšuje obsah tuků a sacharidů – včetně cukru. Tyto makroživiny zvyšují energetickou hustotu potravy a zároveň mají nižší sytící efekt. 

SimplyMix tě zasytí a je zdravý– win-win!

Vyvážené složení SimplyMix produktů tě  skvěle zasytí, protože obsahuje právě důležité živiny. Všechny produkty SimplyMix mají vysoký obsah bílkovin a obsahují vlákninu, která spolu s rostlinnými oleji a sacharidy podporuje trvalou sytost, zatímco klasické nezdravé jídlo a sladké svačiny mají často málo živin. Díky tomu jsou naše produkty skvělou alternativou, jsou zdravé, zasytí a chutnají naprosto skvěle.